dinsdag 4 februari 2014

Creatiedag

Hallo lieve bloggers,

Het is dinsdag dus tijd voor een nieuwe creatie en die komt dit keer van mijzelf. 
Denken jullie ook wel eens, ohh wat hebben sommige mensen toch prachtige bloemen op hun projecten verwerkt? Nou ik wel! En dan wordt ik nieuwsgierig en wil ik precies weten hoe dat moet…
Dus ben ik aan het uitproberen gegaan en dat had toch wel een heel leuk resultaat en moeilijk is het niet. Ik heb er een tutorial voor jullie van gemaakt!

Wat heb je allemaal nodig:



Ik gebruik het liefste het handgeschepte papier van Joycrafts want dat is mooi dun en wat taai zodat het niet zo snel scheurt, maar het gaat prima met elk ander papier.


Eerst stans je je gewenste bloem. Ik heb hier de grootste maat van 6002/0157 van Joycrafts gebruikt. Ook moet je blaadjes hebben en die heb ik hier gewoon met de hand geknipt.


Dan heb ik de bloemen nog iets verder ingeknipt en de bloemblaadjes gekleurd met copics, maar dat kan met elke gewenste inkt soort… en ik denk dat het ook wel gaat met de chalks of panpastels.


Dan spray je je bloemen een beetje nat en leg je een bloemblaadje om je embossingpen heen. Houd de bloem goed vast en knijp met duim en wijsvinger voorzichtig de blaadjes naar elkaar toe.


Zo doe je elk blaadje en laat je bloem drogen, dat kan met een heattool maar ook gewoon laten drogen wil prima.


Voorzie de bloemen van wat leuke stipjes, embos het hart van de bloem en zet een gaatje in het midden van het hartje.


Doe een paar stampers door het midden van je bloem en plak dat aan de achterkant vast.
Ook heb je nog een paar groene blaadjes nodig. Die doe je net als de bloem. Dus een beetje nat maken en om je embossingpen heen, naar elkaar toe knijpen en laten drogen.


Als laatste plak je ook je blaadjes rond je bloem en is dit het resultaat. Natuurlijk kun je ook andere stencils gebruiken en er verschillende soorten bloemen van maken op dezelfde manier. Desnoods kun je dan meer bloemen op elkaar plakken om een voller resultaat te krijgen.


Ik wens jullie heel veel succes met het maken van jullie eigen bloemen!

Heb je nou zelf ook een leuke of juist super handige creatie die je graag met anderen wilt delen, stuur mij dan even een mailtje. Dan zorg ik ervoor dat het geplaatst gaat worden.
heleen1969@live.nl


Tot volgende week.

5 opmerkingen:

  1. Deze is heel leuk. Ik vind het ook altijd leuk om zelf bloemen te maken, je krijgt een heel andere uitstraling op je creatie.

    Super bedankt voor deze tutorial
    Grtjs Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wouw prachtig, en dank je wel voor de uitleg
    Liefs anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig, erg mooi en zo handig met die uitleg, dank je wel.
    liefs Hanny♥
    http://tierelantijntjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige bloemen ,et een prima uitleg, top!!!Dankjewel,

    Gr Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig, met een heldere uitleg en foto's. Ik ga het straks eens proberen, kijken of het mij ook zo mooi lukt!
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen

Hier kun je een reactie achterlaten, dat zou ik erg leuk vinden!