donderdag 12 april 2012

INSPIRATIEDAG!

 Nieuwe inspiratie door : Marianne

Van een JPG naar een PNG plaatje in Paint Shop Pro 9
Open een plaatje in PSP9, ik heb deze geopend.
Hij heeft dus een witte achtergrond
 Dan kijk je aan de linkerkant en open de toverstaf.
 Klik nu met je muis in het witte deel buiten de ring.
Je ziet dat er nu een stippellijn om het witte deel komt te staan.
 Dan ga je vervolgens naar : 

- Bestand
- Exporteren
- PNG optimalisatie
En dan zet je de eerste twee tabbladeren zo neer als ik op de foto heb gezet.
 Dan klik je op OK en sla je plaatje even op een andere plaats op.
Als je nu wil sluiten in PSP dan vraagt hij weer moet ik wegschrijven, maar die kan je op nee klikken.
En als je dan alles goed gedaan hebt en je haalt even je nieuwe opgeslagen plaatje op in psp dan is dit je nieuwe plaatje met een transparante achtergrond.
 Ik zal hier nog een plaatje neerzetten zodat jullie zien dat het ook werkt bij plaatjes.
 Ik denk dat dit ook mogelijk is in de andere versies van PSP, maar dat is even zoeken dan voor jullie.
Want dat zit natuurlijk weer net op een andere plaats allemaal.
Ik hoop dat jullie het een leuke uitleg vinden.
Veel plezier ermee en groetjes Marianne

1 opmerking:

  1. Super van je Marianne wij als kaarten makers krijgen zo steeds meer technieken onder de knie bedankt weer, ik ga het zeker proberen groetjes Corrie

    BeantwoordenVerwijderen

Hier kun je een reactie achterlaten, dat zou ik erg leuk vinden!